13 Ogos 2009

Slogan 1Mat2u dan Peraduan Cipta Logo Mat2U

Semalam, saya ada buat cadangan agar kita cipta satu slogan untuk keluarga Mat Tuyu iaitu 1Mat2U (Satu Mat Tuyu). Bukannya apa. Dua tiga hari lepas diaorang nie berbincang macam-macam dalam blog dan saya hanya mengikuti perkembangan tersebut dari jauh sahaja.


Pelbagai pendapat diutarakan,ada yang positif, ada negatif dan ada juga yang berkecuali. Jadi walau apa pun pendapat masing-masing, sebenarnya bagi saya ianya adalah satu perkembangan yang sihat. Sesuatu perkara atau masalah yang tiada bangkangan atau pendapat sebenarnya sesuatu yang kurang sihat. Pendapat tak kira positif atau negatif sebenarnya satu maklumbalas yang perlu difikirkan bersama.


Satu lagi, bagi saya secanggih mana pun teknologi yang kita bawa dan gunakan, kita masih perlu bertemu mata dan muka untuk berbincang dan ber musyawarah. Komunikasi primitif iaitu bercakap berdepan masih perlu bagi saya bagi kes seperti ini. Teknologi hanya sebagai satu alat atau alternatif bagi kita menyampaikan maklumat, tetapi bukan menggantikan cara lama. Jadi saya amat-amat bersetuju sekiranya kita dapat mengadakan mesyuarat daripada terus membincangkan perkara ini di laman chat.


Berbalik kepada cadangan saya semalam,saya ada buat cadangan agar kita cipta satu slogan untuk keluarga Mat Tuyu iaitu 1Mat2U (Satu Mat Tuyu). Relevennya...w/pun kita berlainan nenek tetapi kita hanya ada satu datuk aje...iaitu Mat Tuyu @ Haji Mohamed Hamzah. Rasionalnya walaupun kita bercanggah pendapat tetapi kita tetap satu family yg unik dan mempunyai identiti tersendiri.


So, nampaknya sekarang selain slogan, ada pula yang mencadangkan agar dicpita satu logo khas utk Keluarga Mat Tuyu. Saya secara peribadi amat menyokong usaha tersebut bagi memartabatkan lagi keluarga kita. Sama ada ada hadiah, ganjaran atau tidak, itu perkara nombor 10, yang penting kita sama-sama menyokong dan dapat menjayakan usaha murni ini.


Syarat-syarat penyertaan anda boleh rujuk di sidebar di sebelah kanan blog ini atau layari laman blog Mak Long Gayah.


Setakat itu sahaja untuk kali ini.

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails