19 Ogos 2009

Emel dari Pengerusi Penaja Mat2u Committe

Salam,

Buat semua keluarga.

Ingin saya memulakan bicara mengenai Persatuan kita pada hari ini agar dapat kita lebih jelas tentang matlamat dan tujuannya.

Perancangan yang di rangka oleh En. Hafiz dan dipersetujui oleh saya dan akan di perbincangkan nanti bila meeting dijalankan pd 30th Aug nanti.

Adalah kita akan membentuk dahulu persatuan keluarga dimana secara otomatiknya semua ahli-ahli keluarga mat2u adalah ahli bagi persatuan ini.

Akan tetapi borang pendaftaran mestilah di isi bagi mengesahkan keahlian.

Had umur keahlian yang saya cadangkan adalah dari 15 tahun keatas bagi memudahkan kefahaman perlembagaan dan kehendak2 Persatuan. (akan dibincangkan)

Apabila sudah tertubuhnya Persatuan keluarga maka baru la kita akan membuka Syarikat Keluarga Mat2u dimana ahli-ahlinya adalah dr kalangan sepupu-sepupu yang akan menerajui syarikat ini dan dibimbing oleh pak2 sedara dan mak2 sedara dan juga ahli2 keluarga yg lain.

Syarikat ini akan beroperasi sebagai mana syarikat yg lain yg mempunyai terma2 dan syarat2 yg akan ditetapkan.

Ahli-ahli syarikat ini adalah dari kalangan keluarga yg berminat sahaja bagi menjana ekonomi keluarga kearah yg lebih baik dimana kita akan mengumpul dana2 dengan collection bulanan yg akan dibuat dan dana2 ini akan dibekukan sehingga tamat tempoh kematangannya sebelum ape2 aktiviti boleh dijalankan.

Penubuhan Syarikat akan dibincangkan Cuma hanya selepas penubuhan Persatuan Mat2u sepenuhnya.

Dan pada 30th Aug nanti kita juga akan memperbincangkan penubuhan Persatuan dan Syarikat ini supaya kita betul2 mempunyai kesefahaman dan persetujuan bagi penubuhan kedua-kedua plan keluarga ini.

Ketetapan tarikh penubuhan bagi Persatuan dan Syarikat adalah setelah dipersetujui oleh ahli-ahli keluarga pd mase perbincangan dijalankan.

Disini disertakan memo jemputan utk menghadiri meeting tersebut, borang pendaftaran yg perlu di isi dan perlembagaan yg dicadangkan tapi masih boleh diperbincang dan perbetulkan jika perlu untuk Persatuan Keluarga Mat Tuyu.

Bagi ahli-ahli keluarga yg tidak tersenarai didalam email ini diharap agar ahli2 keluarga yg ada dapat memanjang-manjangkan nya agar dapat diketahui oleh semua ahli-ahli keluarga kerana kehadiran semua ahli2 keluarga adalah diperlukan agar persetujuan dari semua pihak dapat diambil kira.

Sebarang pertanyaan boleh berhubung dengan saya atau En. Hafiz.

Sekian Terima kasih. Wasalam.

Thanks/Regards
Noor Rashidah Bt Mahzan

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails