09 September 2009

Amanat Yang Belum Selesai

Merujuk kepada posting Pak Ajak dalam blognya hari ini, semasa berhari raya di rumah Pokde pada tahun 2007, (blogmaster tak beraya di Muar pada ketika itu tetapi ada mendengar ceritanya) Pak Usu ada memberikan sedikit pesanan iaitu "Kebelakangan ini kita ketandusan zuriat lelaki, banyak yang lahir ialah anak dan cucu perempuan (termasuklah cucu Poksu gak), maka sapa-sapa di kalangan anak-anak sedara yang mendapat anak lelaki pada tahun 2007 dan tahun seterusnya (yang dua ayat belakang nie saya kurang pasti, seingat saya Poksu sebut tahun 2007 aje...tapi mungkin juga saya tersalah dengar...maafkan saya), maka mereka akan diberikan sedikit sagu hati".



Maka hari raya kali ini, Pak Ajak mengorek kembali amanat tersebut untuk mereka semua mereka yang terlibat membuat tuntutan tersebut kepada Poksu la kan. Tapi dicadangkan oleh Pak Ajak dibuat sedikit sumbangan dari semua ahli keluarga untuk merealisasikan amanat tersebut.


Jadi saya diminta mengkhabarkan informasi ini kepada mereka yang telah dapat menyempurnakan amanat tersebut agar dapat memberitahu kepada saya nama pasangan ibu bapa terbabit bersama-sama nama anak mereka di blog ini dan saya akan paparkan nama-nama mereka yang terpilih.


Mana-mana nama yang saya telah ketahui, saya akan paparkan dahulu di bawah ini :


Tahun 2007 :



1. Pasangan Azamudin & Sunita (Yus & Su) - Nama anak : MUHAMMAD NUR HAZMAN BIN AZAMUDIN(06.01.2007)


2. Pasangan Mohd Zaidi & Dahlia (Zaidi & Dahlia) - Nama anak : Muhammad Wafiey Bin Mohamad Zaidi (2007)


Tahun 2008 :


1. Pasangan Mohd Lazim & Amelia Tee (Ajim & Tee) - Nama anak :Muhammad Deniz Aydin Bin Mohd Lazim (2008)


2. Pasangan Mohd Hafiz & Raihanom (Apis & Anom) - Nama anak :Ari Aiman Hafizi Bin Mohd Hafiz (24.07.2008)


Tahun 2009 :


1. Pasangan Mohd Zaidi & Dahlia (Zaidi & Dahlia) - Nama anak : Muhammad Hazieq Bin Mohamad Zaidi (2009)


2. Pasangan Azarudin & Nurfazilah (Aza & Ila) - Nama anak: MUHAMMAD AMMAR ASHRAF BIN AZARUDIN(25.04.2009)


3. Pasangan Mohd Nizam & Rozita (Ijam & Ita) - Nama anak: Belum diketahui (31.08.2009)


Kalau ada nama yang tertinggal sila maklumkan kepada saya untuk ditambahkan yer...


Sekian

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails